Prečo vznikla potreba regulovať marketing pre výrobky, ktoré nahrádzajú dojčenie, že sa nejedná iba o umelé mlieko, že pokračovacie mlieka sú marketingový výmysel a že Slovensko pri ochrane žien a detí zlyháva. O reklame a jej vplyve na dojčenie sa rozprávala Zuzana Krišková s Andreou Polokovou z občianskeho združenia MAMILA.
Andrea Poloková sa venuje podpore dojčenia a pomoci pri dojčení. Prednáša o vplyve pôrodu na dojčenie, kontakte koža na kožu bezprostredne po pôrode a rozmanitých aspektoch dojčenia. Vedie občianske združenie MAMILA. Je autorkou knihy Praktický návod na dojčenie.
Informácie spomínané v podcaste nájdete aj na týchto miestach:
V ochrane pred reklamou štát zlyháva blog, v ktorom sme sa venovali správe Svetovej zdravotníckej organizácie o ochrane dojčiacich žien pred agresívnym marketingom výrobcov umelého mlieka. V blogu nájdete množstvo informácií o histórii vzniku Medzinárodného kódexu WHO. Dočítate sa aj o súčasnej situácii na Slovensku. Dočítate sa tiež, ako marketing vplýva na dojčenie.
Prieskum podpory dojčenia internetový prieskum, ktorý sme v roku 2015 spustili spoločne s občianskym združením MAMILA. Prieskum je zameraný na prax, s ktorou sa ženy stretli v nemocniciach na Slovensku v súvislosti s podporou dojčenia pri pôrode a na oddeleniach šestonedelia. Do prieskumu sa môžete stále zapojiť. Výsledky vyhodnocujeme v pravidelných intervaloch.
Správa Svetovej zdravotníckej organizácie