V ochrane pred reklamou štát zlyháva

Home/Témy/Iniciatíva baby-friendly nemocníc/V ochrane pred reklamou štát zlyháva

V ochrane pred reklamou štát zlyháva

Má byť marketing iba o zvyšovaní zisku? Kde je hranica medzi úspechom a spoločenskou zodpovednosťou? Medzinárodný kódex marketingu náhrad materského mlieka reguluje marketingové aktivity výrobcov umelého mlieka.

Keď som odchádzala so svojim prvým dieťaťom z pôrodnice, dostala som reklamný balíček: dudlík, plienočka, vzorka čajíka určeného špeciálne pre dojčatá, vzorku špeciálneho mlieka, krémiky a podobne. Niekto si možno povie: „Aké milé„. Až na to, že to nie je vôbec milé ale absurdné, ako keby notorickí alkoholici na odvykacej kúre dostávali vzorky borovičky.

Príbeh reklamy a propagácie umelej výživy sa začína tragédiou. Chorobami a úmrtiami miliónov detí ako dôsledok používania umelej výživy. Deti, ktoré by boli pred tým tradične dojčené, boli pod vplyvom neetickej propagácie umelej výživy prevádzané na kŕmenie umelým mliekom. Napriek tomu, že ho nepotrebovali. Aj v súčasnosti na celom svete zomrie podľa údajov UNICEF-u a WHO viac ako 800 000 detí na celom svete ročne z dôvodu, že neboli dojčené.

Miroslava Rašmanová
Som matkou troch detí. K aktivizmu v oblasti pôrodníctva ma priviedli vlastné skúsenosti. Uvedomujem si, koľko problémov trápi slovenskú spoločnosť a že tie, spojené s pôrodníctvom, sa nejavia byť také naliehavé. Ženy sa z pôrodníc vrátia s deťmi živé a o tom, čo prežívajú počas pôrodu, sa veľa nehovorí. Ako spoločnosť sme si vytvorili obraz „dobrej matky“, ktorej povinnosťou je pre dieťa bez reptania (možno aj radostne) trpieť.

Komentár

  1. boryevka 25. apríla 2017 at 22:02

    Kto uz nas, zeny v dojceni podpori, ked pediater sa cuduje, ze este dojcite svoje dvojrocne dieta.
    Dakujem za pracu vasho zdruzenia, vsetky potrebujeme podporu a informacie.

Napíšte komentár